Ujjayi Pranajam czyli „Oddech Psychiczny” – pranajama uspokajająca [AUDIO]

Pranajama Ujjayi zwana Oddechem Psychicznym

Jest to uspokajająca pranajama, którą możesz wykonywać codziennie. Ujjai wymawiaj udżai :) W sekwencji praktyki najlepiej wykonywać ją po (porannej) jogasanie; czyli po asanach, a przed medytacją.

Oddech jest mostem między ciałem a umysłem, dlatego tak ważne jest aby Jogę praktykować w jej wszystkich wymiarach, nie tylko fizycznym. Pełna, integralna praktyka będzie tworzyć Jogę czyli Unię - połączenie serca, głowy i rąk (Union of heart, head and hands) - jak mówi Swami Niranjanananda Saraswati. 

KORZYŚCI i DZIAŁANIE UZDRAWIAJĄCE:

  • ma działanie uspokajające
  • pomaga na problemy z tarczycą (gdy stosowana regularnie)
  • koi nerwy i uspokaja umysł
  • ma efekt rozgrzewający na ciało
  • introwertyzuje i wycisza
  • jest wspaniałą praktyką przygotowującą do medytacji
  • stopniowo dodaje witalności
  • aktywizuje i oczyszcza Vishuddhi Czakrę Gardła
  • na bezsenność - możesz ją wykonywać na leżąco w łóżku tuż przed zaśnięciem na lepszy sen i rozluźnienie
  • przydatna dla osób z nadciśnieniem bo obniża ciśnienie krwi

PRZECIWWSKAZANIA:

  • nie polecana dla osób za bardzo introwertycznych

NAGRANIE DO TWOJEJ OSOBISTEJ PRAKTYKI


.
CZYM JEST PRANAJAMA?

Pranajamy harmonizują i odblokowują ciało praniczne, które jest siecią subtelnych kanałów nerwowych przenoszących energię życiową do każdej komórki i organu w ciele. Termin Pranayama (czyt. pranajama) ogólnie jest definiowany jako „kontrola oddechu”. Chociaż w świetle stosowanych praktyk taka interpretacja może wydawać się poprawna, nie oddaje jednak pełnego znaczenia tego słowa:

PRANA oznacza „energię życiową” lub „siłę życiową”, AYAMA oznacza „rozszerzać”, w związku z czym pranajama jest ekspansją energii życiowej.


 

POWIĄZANE WPISY // MOŻE CIĘ ZAINTERESOWAĆ

Joga zaczyna się od Pranajamy nie od Asany [VIDEO]


TEKSTY ŹRÓDŁOWE

    • książka "Asana, Pranayama, Mudra, Bandha" Swami Satyananda Saraswati wyd. Yoga Publications Trust, Munger Bihar Indie
    • książka " Prana and Pranayama" Swami Niranjanananda Saraswati wyd. Yoga Publications Trust, Munger Bihar Indie
caret-down caret-up caret-left caret-right

Autorką artykułu jest Anja - Stworzycielka Sūtry, doświadczona nauczycielka, która ostatnie 12 lat poświęciła na zgłębianie wiedzy i praktykę Jogi. Od 8miu lat prowadzi i organizuje zajęcia, warsztaty, odosobnienia. Jogę traktuje jako styl życia i system który poszerza świadomość (a nie jako ćwiczenia fizyczne). Wszystkie zajęcia prowadzi w oparciu o system Bihar School of Yoga (Satyananda Yoga). Studiowała antropologię kultury na UJ. W Indiach do tej pory była dwa razy. Więcej o Anji TU


 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zapisz się na Księżycowe Listy wysyłane w Pełnie Księżyca Om TAK
Hello. Add your message here.