Medytacja Bhramari Pranayam dla ukojenia. Darmowy PDF do pobrania [PDF]

Medytacja na głębokie odprężenie – Pranajama Bhramari: brzęczący oddech

Bhramari Pranajama - chociaż nazywana pranajamą, jest właściwie praktyką medytacyjną. Nie jest bezpośrednio związana z kontrolowaniem prany, tak jak w innych formach pranajamy.

Potrójne korzyści praktyki Bhramari:

  • rozwija głębokie, psychiczne i emocjonalne odprężenie
  • otwiera centrum psychicznego serca - czakrę serca Anahata
  • jest pomocna przy problemach z krążeniem

W pismach, Anahata ośrodek serca jest określany jako "centrum nieprzerwanego, niepokonanego dźwięku", a także jako "jaskinia pszczół". Podczas praktyki Bhramari - dźwięk brzęczenia pszczoły jest wytwarzany i wysyłany w kierunku jego źródła, czyli w kierunku Hridayakasha (przestrzeni psychicznego serca).

Sekwencja:

Bhramari można wykonywać jako osobną, samodzielną praktykę.

Natomiast jeśli masz swoją pełną Sadhanę, wtedy medytację Bhramari wykonuj po asanach i po pranajamach, a przed medytacją (np. przed medytacją Stabilne Ciało) czyli:
- jogasana
- potem pranajamy
- Bhramari
- inne medytacje

ŹRÓDŁA

tę praktykę znajdziesz w książkach:

  • "Asana Pranayama Mudra Bandha" Swami Satyananda Saraswati, wyd. Yoga Publications Trust, Munger, Bihar, Indie
  • "Kundalini Tantra" Swami Satyananda Saraswati, wyd. Yoga Publications Trust, Munger, Bihar, Indie
  • "Prana and Pranayama" Swami Niranjanananda Saraswati, wyd. Yoga Publications Trust, Munger, Bihar, Indie

Wydrukuj pdf i powieś w widocznym miejscu np. na lodówce lub nad biurkiem. Codziennie będzie Ci przypominał o praktyce.


 

caret-down caret-up caret-left caret-right

Autorką artykułu jest Anja - Stworzycielka Sūtry, doświadczona nauczycielka, która ostatnie 12 lat poświęciła na zgłębianie wiedzy i praktykę Jogi. Od 8miu lat prowadzi i organizuje zajęcia, warsztaty, odosobnienia. Jogę traktuje jako styl życia i system który poszerza świadomość (a nie jako ćwiczenia fizyczne). Wszystkie zajęcia prowadzi w oparciu o system Bihar School of Yoga (Satyananda Yoga). Studiowała antropologię kultury na UJ. Więcej o Anji TU

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *