Pranajama Oddech Piersiowy w shavasanie czyli relaksacji [AUDIO]

ODDECH PIERSIOWY - PRANAJAMA W SHAVASANIE (W RELAKSACJI)

Jest to łatwa i podstawowa pranajama, którą możesz wykonywać codziennie.
Oddech jest mostem między ciałem a umysłem, dlatego tak ważne jest aby Jogę praktykować w jej wszystkich wymiarach, nie tylko fizycznym. Taka praktyka będzie tworzyć Jogę czyli Unię - heart, head and hands, czyli połączenie (unię) serca, głowy i rąk - jak to zawsze powtarza Swami Niranjanananda Saraswati.

Praktykuj dla regeneracji i rozluźnienia:

- zwłaszcza po porannej jogasanie czyli po praktyce asan,
- wieczorem gdy masz trudności z zasypianiem,
- popołudniami gdy czujesz zmęczenie.

KORZYŚCI I DZIAŁANIE:

  • dodaje witalności
  • odświeża umysł
  • aktywizuje Anahatę Czakrę Serca
  • możesz ją wykonywać na leżąco w łóżku tuż przed zaśnięciem na lepszy sen i rozluźnienie
  • jest prosta i łatwa do opanowania
  • oddech jest mostem między ciałem a umysłem
  • tworzy zdrowy nawyk oddechowy i uczy świadomości Twojego ciała
  • skupia umysł; zakorzeniając go w ciele i w oddechu
  • gdy wykonywana na leżąco odpręża i relaksuje
  • jest świetnym przygotowaniem do bardziej zaawansowanych pranajam
  • jest świetnym przygotowaniem do bardziej zaawansowanych medytacji takich jak "Wejście w Przestrzeń Serca" czy Ajapa Japa

Medytację "Wejście w Przestrzeń Serca" znajdziesz w Sūtrowym Sklepie



Pranajamy harmonizują i odblokowują ciało praniczne, które jest siecią subtelnych kanałów nerwowych przenoszących energię życiową do każdej komórki i organu w ciele.
Termin Pranayama (czyt. pranajama) ogólnie jest definiowany jako „kontrola oddechu”. Chociaż w świetle stosowanych praktyk taka interpretacja może wydawać się poprawna, nie oddaje jednak pełnego znaczenia tego słowa:

PRANA oznacza „energię życiową” lub „siłę życiową”, AYAMA oznacza „rozszerzać”, w związku z czym pranajama jest ekspansją energii życiowej.

JAK PRAKTYKOWAĆ?

Możesz ją praktykować leżąc na plecach w shavasanie, oraz w pozycji medytacyjnej z PROSTYM kręgosłupem. Najlepiej wykonywać ją z oczami zamkniętymi, aby się nie rozpraszać.


NAGRANIE DO TWOJEJ OSOBISTEJ PRAKTYKI


POWIĄZANE WPISY // MOŻE CIĘ ZAINTERESOWAĆ

Praktyka Bhramari aktywizująca Czakrę Serca. Bezpłatny PDF

 


 

 

caret-down caret-up caret-left caret-right

Autorką artykułu jest Anja - Stworzycielka Sūtry, doświadczona nauczycielka, która ostatnie 12 lat poświęciła na zgłębianie wiedzy i praktykę Jogi. Od 8miu lat prowadzi i organizuje zajęcia, warsztaty, odosobnienia. Jogę traktuje jako styl życia i system który poszerza świadomość (a nie jako ćwiczenia fizyczne). Wszystkie zajęcia prowadzi w oparciu o system Bihar School of Yoga (Satyananda Yoga). Studiowała antropologię kultury na UJ. Więcej o Anji TU

Wspieraj Sūtrę w czasie pandemii - przekaż datek | Om TAK
Hello. Add your message here.